Why we are here.
私たちが目指していること

Since our foundation, id10 japan corporation has positioned "finding new value in Japan's Native Products" as the company's purpose and has accumulated knowledge on the individuality of local products that people want to buy and on reaching untapped markets.
アイディーテンジャパンは創業以来「Japan’s Native Products (地域産品) の新しい価値を見つける」を会社が存在する意義 (パーパス) と位置付け、手にしたくなる地域産品の個性や未開拓市場に届ける知見を蓄積してきました。

After entering the sake business, we started building a new value chain to change the unreachability of Japanese sake products into deliverability, through small airfreight deliveries to 50 countries, cross-border sake e-commerce, sake smartphone apps and making canned sake.
日本酒事業に参入後、50カ国への小口空輸配送、日本酒越境EC、日本酒スマホアプリ、アルミ缶日本酒商品化の事業を経て、日本産酒類の届かないを届けるに変えていく新しいバリューチェーンの構築を開始。

This new value chain initiative is attracting attention as a product and service that transforms the existing communication challenges of 720ml bottled products, such as "large", "heavy", "breakable", "I don't understand the sake technical words" and "I can't read Japanese", and the delivery challenges of "I don't know where I can buy it" and "delivery of bottles is difficult", into "deliver".
この新しいバリューチェーンへの取り組みは、既存の720ml瓶商品は「大きい」「重い」「割れる」「日本酒のことが分からない」「日本語が読めない」といったコミュニケーションの課題や、「どこえ買えるか分からない」「瓶の配送が難しい」といったデリバリーの課題を「届ける」に変える商品・サービスとして注目されています。

We focus on the unique characteristics of sake, sake breweries and regions, as well as the unique challenges of containers, merchandising and delivery, and work to maximise the value proposition through the power of digital, branding and marketing. Our aim is to bring the world closer to a future where Japanese sake is delivered around the world and people talk about their passion for Japanese sake in the way they drink it, based on local lifestyles.
私たちは、お酒 / 酒蔵 / 地域の個性、そして、容器 / 商品化 / 配送 といった日本産酒類ならではの課題に着眼し、デジタル・ブランディング・マーケティングの力で価値提供を最大化していく事業に取り組んでいます。そして、日本産酒類が世界中に届けられ、現地のライフスタイルからの飲み方で、日本産酒類のこだわりが語られている未来の姿を近づけることを目指しています。


Corporate profile | 会社概要

Company name
会社名
id10 japan corporation
アイディーテンジャパン株式会社
Corporate number
法人番号
8013201017060
Establishment
創業
November 24, 2008
平成20年10月24日
Founder / CEO
創業者 / 代表者
Katsunari Sawada
澤田且成
facebook | Instagram | Twitter | Threads @katsunarisawada
Address
所在地
Kamimeguro 1-5-10 405, Meguro-ku, Tokyo, 153-0051
153-0051 東京都目黒区上目黒1-5-10 中目黒マンション405
TEL+81-3-5773-8330
Contact
お問い合わせ
Contact form
お問い合わせフォーム
Website
ウェブサイト
https://id10.jp/
https://kuraone.com/
Business
事業内容
Designing labels and making canned sake
小容量アルミ缶日本酒商品化事業

Developing sales channels of sake
日本産酒類販売促進事業

Delivering sake to overseas
日本産酒類小口空輸配送支援事業

Tie-up / Collaboration with the Japan's Native
タイアップ / コラボレーション事業
License
免許
Sake license of retail sales, whole sales, export.
日法第7058号
SNSCompany : facebook | note
KURA ONE : facebook | facebook (private group) | Instagram | Twitter | Threads | YouTube @kuraonesake

History | 沿革

2008Founded id10 japan corporation on December 24.
アイディーテンジャパン株式会社創業 (10月24日)
2010Started the Japanpage project.
Japanpageプロジェクト起案、リサーチを開始
2015Participated in the Ministry of Economy, Trade and Industry-supported project 'Promotion and collaboration of local specialities (The Wonder 500)'.
経産省支援事業「ふるさと名物発掘・連携促進 事業(The Wonder 500)」に参画
2016Participated in the Ministry of Economy, Trade and Industry-supported project 'Promotion of traditional craft production area branding (CraftMeet)'.
経産省支援事業「伝統的工芸品産地ブランド化 推進事業(CraftMeet)」に参画
2018Registered the sake export license and the online retail license.
輸出卸酒販免許、通信小売酒販免許取得
2019Demonstrated the small-lot air delivery of Japanese sake to 50 countries worldwide.
世界50か国へ日本酒小口空輸配送の実証
2020Approved our business plan 'Strengthening the brand power of sake and building a global infrastructure for sales promotion and international distribution' as a business innovation plan by the Tokyo Metropolitan Government.
東京都が事業計画「日本酒のブランド力強化と販促・国際配送のグローバル基盤構築」を経営革新計画として承認
2021Released the Release Candidate of smartphone application Japanpage:Picks.
スマートフォンアプリJapanpage:Picksをソフトリリース

Released the Release Candidate of cross-border EC service Japanpage:Sake.
国内・越境ECサービスJapanpage:Sakeをソフトリリース
2022Launched the small-lot airfreight delivery Japanpage:Delivery.
小口空輸配送Japanpage:Deliveryを開始

Executed a crowdfunding project, Makuake, on the 180ml canned sake 'KURA ONE®'.
応援購入Makuakeにて180mL日本酒アルミ缶KURA ONE®プロジェクト実行
2023Started to sell the 180ml canned sake 'KURA ONE®'.
180mL日本酒アルミ缶KURA ONE®販売開始

NOTE | ノート

What we want to communicate on Sake On Air




日本酒の真髄を世界に届けるPodcast「Sake On Air」で伝えたいこと

Experts who fully understand the appeal of sake and the expectations of the overseas market, as well as the fact that sake is struggling to grow domestically, asked Sawada pointed questions about how he would rate the KURA ONE® initiative, what are the challenges and what are the advantages of the initiative.

日本酒の魅力や海外市場での期待を十分に理解し、また日本酒が国内で伸び悩んでいる事実も十分に把握しているエキスパートから、澤田に対して、KURA ONE®という取り組みをどう評価するのか、何が課題で、何が優れているのかといった、鋭い質問がなされました。

KURA ONE® scheme introduced at the COOL JAPAN DX Summit.




COOL JAPAN DXサミットで紹介したKURA ONE®スキーム

We have positioned COOL JAPAN as an activity that delivers content that embodies Japan's regional and artisanal strengths and delivers regional individuality, craftsmanship and quality content, and we are promoting our business with quality content as 'Japanese sake'.

私たちはCOOL JAPANを「日本の地域力と職人力を体現化したコンテンツを届け、地域の個性、職人のこだわり、上質なコンテンツを届ける活動」と位置付け、上質なコンテンツを「日本酒」として事業をすすめています。

Profile of Katsunari Sawada, CEO




プロフィール|澤田且成 代表取締役

In 2008, he established id10 japan corporation. In 2010, he initiated the Japanpage project and is currently challenging to re-evalute value of Japanese sake and traditional crafts.

2008年アイディーテンジャパン株式会社を設立。2010年よりJapanpageプロジェクトを起案し、日本酒や伝統工芸品を海外市場で価値づけることに闘争中。